wtorek, 15 stycznia 2013

Cenna publikacja.



W numerze 22 „Rocznika Gdyńskiego” z 2010 roku znajduje się cenna, bo przydatna publikacja Krzysztofa Chalimoniuka pt. „Bibliografia Grudnia 1970”. Opracowanie liczące aż 324 pozycje posłuży zapewne nie jednemu studentowi, uczniowi bądź publicyście sięgających do tej tematyki. Jestem pełen podziwu dla autora, który zapewne wiele swojego czasu i wysiłku poświęcił, aby zebrać tak liczne informacje, je uporządkować i opublikować.

Ponieważ „masakrą grudniową” zajmuję się od zawsze, publikacja o której tu mowa wzbudziła moje niekłamane zainteresowanie. Między innymi próbowałem odszukać informacje o własnych artykułach, które opublikowałem zarówno w prasie ogólnokrajowej jak i lokalnej. I tu niestety spotkał mnie zawód. Rozumiem autora, który mógł przeoczyć moje teksty, względnie mógł je pominąć świadomie, uważając je za mało istotne. To jego prawo. Nie mogę natomiast zrozumieć błędu (patrz pozycja 191 na stronie 100), jaki zakradł się do tekstu w miejscu mnie dotyczącym. Otóż podaje się tam, cytuję „Biuro Odbudowy Portów” Michał Sikora „Kurier Gdyński” 2000 rok nr 13 strona 7, 12.”. Nijak nie mogę zrozumieć co publikacja o BOP dotycząca lat 40 -tych ubiegłego wieku ma wspólnego z „masakrą grudniową 1970 roku”? Owszem pisałem o Grudniu 1970 w „Kurierze Gdyńskim” - gdzie mój artykuł pt. „Kilka wątpliwości i pytań”, ale artykuł ten znajduje się w nr 48 z 1999 roku, a więc nosi zupełnie inny tytuł, ma inną tematykę i ukazał się prawie 1,5 roku wcześniej niż mój tekst o BOP.

Aby nie kontynuować tego wątku, przytaczam wszystkie moje publikacje dotyczące „Grudnia 70”, traktując to jako uzupełnienie artykułu w „Roczniku Gdyńskim”, o którym tu mowa.

O to wspomniany wykaz w porządku chronologicznym:
  1. „Uwagi naocznego świadka” - „Wiadomości Kulturalne nr 37 z 1996 r.
  2. „Podwyżka cen jako detonator” - „Dziennik Bałtycki” nr 294 z 1996 r.
  3. „Dyskusja na temat grudnia 70” - „Wiadomości Gdyńskie” nr 1 z 1998 r.
  4. „Grudniowe postulaty” - „Wiadomości Gdyńskie nr 12 z 1998 r.
  5. „Janek Wiśniewski i cztery flagi” - „Najwyższy Czas” nr 15/16 z 1998 r.
  6. „Kilka wątpliwości i pytań” - „Kurier Gdyński” nr 48 z 1999 r.
  7. „Nieco wspomnień o czarnym czwartku”(listy) - „30 dni” nr 2/3 z 2011 r.

Równocześnie informuję, że niektóre z tych pozycji (a także nowe opracowania) zamieściłem ostatnio na moim blogu. Ich spis jest w tym poście.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz